تشکیل پرونده الکترونیک سلامت گامی در راستای افزایش دسترسی به اطلاعات یکپارچه سلامت است.
به گزارش « وب دا » معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : پرونده الکترونیک سلامت ، مجموعه اطلاعات مرتبط با سلامت شهروندان ، از پیش از تولد تا پس از مرگ است که به صورت مداوم و با گذشت زمان به شکل الکترونیک ذخیره می شود و در صورت نیاز بدون محدودیت مکانی یا زمانی در دسترس افراد مجاز ( پزشک معالج ) قرار خواهد گرفت .
دکتر « بروشکی » تصریح کرد : صرفه جویی در زمان بیماران و پرسنل سلامت ، کاهش خطاهای پزشکی ، بهبود نتایج درمان بیماران با آگاهی بیشتر کادر درمانی از سوابق پزشکی بیمار ، افزایش مشارکت بیمار در مراقبت از خودش در منزل و بهبود نظارت بر خدمات بهداشتی درمانی از مزایای پرونده الکترونیک سلامت می باشد.
این مسئول تاکید کرد : افرادی که تاکنون اقدام به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نکرده اند به منظور بهره مندی از خدمات پرونده الکترونیک سلامت و انجام غربالگری بیماری ها با در دست داشتن کارت ملی خود به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند و پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهند.
به گفته وی تا کنون برای ۷۵۳ هزار و ۸۴۳ نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه در استان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده که ۵۴ درصد از این جمعیت خدمات دریافت نموده اند.